کم بودن کیفیت مایع منی - واریکوسل

جناب آقای دکتر باسلام ...
نتیجه سونوگرافی اینجانب . هر دو بیضه دارای اکو و اندازه طبیعی اند . در آنها تغییرات کیستیک و یا تومورال مشاهده نمی شود . مقدار کمی مایع هیدروسل در داخل اسکروتوم چپ نمایان است در حین مانوروالساوا تغییرات مربوط به واریکوسل گرید 3 در طرف چپ و واریکوسل جزپی در طرف راست نمایان است .

نتیجه آزمایش اسپرم
Volume 6.5 ml
Viscosity normal
Mobility 35-40
Immobility 60-65
Ph 8.3
W.B.C 3-4
Epithelial cell 1-2
Sperm count/ml 23
Abnormal 30-40
با توجه به موارد فوق الذکر و اینکه در آزمایش اسپرم نرمال 60-150 میلیون نوشته شده آیا مشکل اینجانب با عمل واریکوسل حل خواهد شد اینجانب مجرد و 32 ساله مشکل خاصی ندارم - سیگار میکشم و در خانواده نیز مورد ناباروری نداریم .
آیا اینجانب با این وضع نابارور هستم - در حالیکه الان قصد ازدواج دارم توصیه شما چیست آیا همزمان با عمل اقدام به ازدواج بنمایم یا خیر - یا عمل را انجام داده و منتظر جواب گرفتن باشم سپس اقدام به ازدواج نمایم چه مدت طول خواهد کشید تا اسپرم اینجانب به حالت نرمال برسد ( چند ماه یا یکی دو سال ) . توصیه و راهنمایی شما به اینجانب چیست بسیار ممنون خواهم شد اگر راهنماییم بفرماپید کار این سایت طبابت و اظهار نظر شخصی در باره تک تک کاربران نیست... بلکه ایجاد آرشیو وراهنمائی کلی و گاهی مشورت کاربران با هم, هدف ایجاد این مکان ها هست.. و اینکه شما چه باید بکنید جواب ما این هست که به پزشک خودتون مراجعه کنید تا با توجه به وضع شخصی شما اظهار کنند...

معمولا چند تا دلیل قطعی برای عمل واریکوسل وجود داره : 1-واریکوسل دردناک 2-واریکوسل همراه با ناباروری 3-واریکوسل درجه 3 در نوجوانان
تنها موردی که به شما میخوره مسئله باروری شما هست...من آزمایش شما را دیدم.. به نظر میرسه مختصری نارسائی وجود داشته باشه.. اما چون شما ازدواج نکرده اید و اقدام به مقاربت نداشته اید... شاید اظهار نظر کردن قبل از مقاربت شما کار درستی نباشه..ولی چون واریکوسل واضحی دارید و نتایج تست مایع منی هم به وضع واریکوسل شما میخوره... به نظر من اگه عمل کنید نتیجه بهتری میگیرید.. گرچه در این زمینه حرف و حدیث های دیگری هم وجود داره.. مبنی بر اینکه ممکنه شما اصلا دست به واریکوسل نزنید و باردار هم بشوید... و یا اینکه همیشه هم با جراحی نتیجه دلخواه گرفته نمیشه..به این ترتیب که دیده شده اگه واضحا اون زوج مشکل ناباروری به علت واریکوسل داشته باشند...تنها 60% چنین زوج هائی از عمل جراحی نتیجه گرفته اند..

واریکوسل( اخبار و گزارشات)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد