واریکوسل و تنبلی تخمدان

با سلام و خسته نباشید
من از کاربران قبلی هستم که سوالاتی را مطرح نموده بودم من 29 سالمه و 3 سال است که ازدواج کرده ام و حدود 1.5 سال است که درمان ناباروری را بعلت تنبلی تخمدان و کم کاری تیروپید آغاز کرده ام و 3 بار عمل آی یو آی انجام داده ام که ناموفق بوده است متاسفانه بعد از 1.5 سال پزشک معالج من اعلام کرده است که همسرم بعلت مشکل واریکاسول دارای 80-70درصد اسپرم های آبنرمال می باشد و پیشنهاد داده است که ایشان عمل واریکاسول را انجام بدهند و سپس عمل زیفت را برای لقاح انجام بدهیم . و انتخاب این کار را بعهده خود ما گذاشته است که هر دو عمل را انجام دهیم یا اینکه فقط عمل زیفت را انجام دهیم ؟
می خواستم از خدمت شما سوال کنم که آیا اگر عمل واریکاسول انجام نشود درصد باروری در زیفت چقدر کاهش می یابد ؟ و با توجه به اینکه در عمل زیفت اسپرمهای سالم و نرمال را جداسازی و سپس تزریق می کنند اآیا اگر عمل واریکاسول را انجام ندهیم تاثیر منفی در موفقیت عمل زیفت دارد یا خیر؟؟ چون واقعا صرف هزینه ووقت زیاد در انجام این عمل ها برای ما قابل تحمل نیست .
با تشکر فراوان
با سلام
من حدود یک هفته است که منتظر جواب شما هستم واقعاْ تصمیم گیری برای انجام عمل سخت شده است ضمن اینکه کسانی که تجربه عمل واریکاسول دارند معتقدند که اکثر مردان این مشکل را دارند و خیلی تاثیر زیادی در درمان ناباروری ندارد. خواهشمند است راهنمایی فرمایید و آیا روشهای غیر دارویی برای بهتر شدن مشکل واریکاسول داریم یا خیر؟؟
با تشکر فراوان  تصمیم گیر ی های خودتون به پزشکان خودتون اعتنا کنید...اگه هر گونه شکی وجود داره به پزشک دیگری مراجعه و مشاوره کنید... مسلما با مشاوره نتیجه گیری بهتری می توان انجام داد... این سایت فقط راهنمائی در امور کلیات داره.. نه چیز دیگه... و ادعائی هم در زمینه امور تشخیصی و درمانی نداره...

من از صحبت های شما تعجب میکنم... چه طور ممکنه پزشکی انتخاب روش درمان بیمارش رو به خود بیمار واگذار کنه در حالی که چیزی از نتایج هر کدام از روش ها به بیمارش نگه... اونهم در یک چنین موارد مهمی...


پاسخ به سوال شما مبنی بر اینکه عمل واریکوسل نتیجه بهتری برای زیفت خواهد داشت یا نه در حالیکه اسپرم ها انتخاب می شوند... جنبه کاملا تخصصی داره و از حالت عمومی خارج هست ... متاسفانه ما نظری نداریم... تنها چیزی که مسلم هست این هست که .. بعد از 2 سال از جراحی موفق ، 60% زوجین بارور می شوند لذا احتمال عدم نتیجه گرفتن از عمل جراحی واریکوسل 40% هست... ضمن اینکه همان طور که خودتان گفتید اسپرم ها انتخاب می شوند.این در حالی هست که احتمالا درصدی از اسپرم های همسرتان حالت طبیعی رو داره منتها کم هست...

برای مردانی که به نوعی دچار نارسائی اسپرم ها هستند... داروهائی پیشنهاد شده( منجمله داروهای مصرفی شما...)
اما گزارش معتبری در باره مفید بودن اونها , در حال حاضر نداریم...
تعداد کم اسپرم - بررسی مفید بودن کلومیفن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد