خود ارضائی

دوستان عزیز این مطلب فقط یک مقاله است و بنده هیچ مسئولیتی و تضمینی در رابطه با مطالب آن ندارم فقط جهت مطالعه و آگاهی

 

با توجه به اینکه سوالات زیادی از دوستان جوان در باره خود ارضایی دریافت می کنیم...بر آن شدیم تا مجموعه مقالاتی که در این مورد در کتب و سایتهای مختلف نگارش شده است را تحت عنوان یک مقاله گردآوری تا بازدیدکنندگان بتوانند با مطالعه نظریات مختلف موافق و مخالف به نتایج ملموسی دست یابند.

 استمنا یا اونانیسم یا ماستور باسیون یا خود ارضایی یا به اصطلاح عوام جلق عبارت است از رابطه جنسی با خود تا سر حد راحت شدن که بیشتر توام با خیال بافی صورت گرفته که در بین جوانان به ویژه پسرها به صنایع دستی و هنرهای تجسمی نیز مشهور می باشد !! استمنا از نظر س.ک.سولوژی تا زمانی فرد امکان داشتن شریک جنسی ندارد یک مکانیسم طبیعی برای رهایی از فشار جنسی می باشد. و از این لحاظ بیماری محسوب نمی شود اما مشکل اساسی از آنجا شروع می شود که فرد با داشتن شریک جنسی اقدام به این عمل کند که نوعی اختلال روانی- جنسی محسوب می گردد. استمنا در مملکت ما به دلیل افزایش سن ازدواج و نداشتن رابطه جنسی منظم بسیار هم در پسران و هم دختران بسیار رایج است . در پسرها عموما با مشاهده فیلمها و عکسهای رابطه جنسی و سپس تجسم آنها در خیال خود و استفاده از مواد لیزکننده با استفاده از دست و در دختران عموما با تحریک کلیتوریس انجام می گیرد یکی از مواردیکه در امور جنسی کاملاً افراد را گیج و دچار استرس کرده است مورد خودارضایی می باشد.این عاملی است که همه از آن به عنوان یک اعتیاد نام می برند و آن را شدیداً پنهان می  کنند در حالیکه به نظر من ۹۰% پسران و ۷۰% دختران به انجام آن مشغولند!! در گذشته اخلاقیون زنها را عامل تحریک جنسی می دانستند و آنها را به بهانه عوامل گوناگون خانه نشین می کردند تا از جلوی چشم دور باشند ولی در مورد پسران کاری نمی توانستند بکنند برای همین با استفاده از دروغ سعی در شستشوی مغزی آنها می کردند و افکار پوچی را برای جلوگیری از مبادرت به این کار وارد مغز آنان می نمودند.با اینکه در علم نوین از خودارضایی به عنوان یک پدیده کاملاً طبیعی در پروسه تکاملی جنسی فرد نامیده می شود ولی متاسفانه بدلیل سانسور شدید خبری دریچه های اطلاعاتی کاملاً بسته می باشد.. مواردی همچون کاهش قوای جنسی در آینده ، ضعف بینایی ، لرزش دست ، لاغری ، گودی و سیاهی چشم ، مشکل ارگاسم ، مشکل در زایمان و نظایر اینها از جمله صحبتهای اخلاقیون می توان نام برد حتی برای شستشوی مغزی کتاب هایی منجمله کتاب پرتیراژ جوانان چرا؟؟ نیز به چاپ رسید که به اعتقاد من همان کتاب خود باعث تحریک جنسی شده و عامل یکسری خودارضایی!!! خود ارضایی در قبل از ازدواج یک امر طبیعی و بدلیل کمبود رابطه جنسی می باشد شما بعد از مدتی که از ترشح غدد بگذرد کم کم تحت فشار جسمی قرار خواهید گرفت و حتی در صورت عدم اقدام به این مورد یک شب خوابهای جنگی پنگی !می بینید و تخلیه شما صورت می گیرد…خود ارضایی در بعد از ازدواج بدلیل عدم رفتار جنسی مناسب صورت می گیرد و می بایست فرد را با ایجاد رویه درست زناشویی به روال عادی بازگرداند..فرد پس از خود ارضایی خود را آدم ضعیف النفسی می یابد و تا حدودی خود را مریض و متفاوت از دیگران احساس می کند. پس از آن روزی ۶۰ بار به خود قول می دهد که دیگر این کار را نکند ولی مجدداً….!!!این باعث میشود که فرد فکر کند اراده نداشته و خود را ضعیف احساس کند….

 

اما مواردیکه باید خاطر نشان کرد….

1-  افراط در هر چیز نتیجه ای جز ضرر ندارد.موردیکه اشکال خود ارضایی می باشد این است که شما صرفاً از نظر جنسی ارضا می شوید و سایر حواس شما مثل لامسه و غیره همچنان تشنه می باشند.به همین دلیل خود ارضایی شما را مانند یک رابطه واقعی ارضا نمی کند و حالت آرامش روحی بعد از رابطه واقعی را به شما القا نمی کند. پس افراط در آن می تواند باعث بهم ریختگی توازن شما گردد.

2-  در زمان حالت جنسی شما برای انزال کالری زیادی میسوزانید. پس سعی کنید که حتماً بعد از آن مواد مقوی و همچنین غذای گرم بخورید.

3-     قبل از خواب سعی کنید برای عدم تحریک جهاز جنسی خود را با آب سرد بشویید.

4-    هیچگاه در حالت ایستاده  مبادرت به انجام این کار نکنید.

5-    مواد شوینده از قبیل شامپو و صابون باعث خشکی پوست و سائیدگی می شوند و همچنین ایجاد سوزش می نمایند.

6-  خود را تحریک به انجام این کار نکنید و سعی کنید تا زمانیکه غدد شما ترشح طبیعی نکرده و امکان برون ریزی طبیعی بوجود نیامده دست به این کار نزنید.

7-    غذاهای سرد در کم کردن التهاب شما موثرند.

8-  بعد از انزال سعی کنید حتماً ادرار کنید.سیکل طبیعی حرکتی و‌تکامل جنسی انسان از خودارضایی در اولین مرحله آغاز شده و ‌به دیگر ارضایی ختم می‌گردد. هرگز جمله فوق از یادم نمی‌رود: "خودارضایی، بهترین خود‌پردازی و‌بدترین خود‌نابودی"

مزایا :

1-  می‌تواند به وضعیت پایداری در رابطه جنسی کمک کند. چیز ناجوری در تجربه نیست و‌به ‌راحتی افراد می‌توانند حس کنند به‌چه‌ چیزی احتیاج‌دارند.

2-  باعث می‌شود که آن‌ها بتوانند کشف کنند که چه چیزهایی می‌تواند تحریک ‌شان کند. کدام ‌یک از حالت‌ها آن‌ها رو به اوج می‌رساند و‌باعث ارگاسم بهتری برای‌شان می‌شود. همچنین می‌توانند حس‌کنند که چه مقدار پایداری در وضعیت‌های مختلف دارند.

3-  آن‌ها می‌توانند که در طول خودارضایی خودشان ‌را بشناسند و ‌از نوع رابطه که لذت می‌برند اطلاع پیدا‌ کنند. بدون مرز بودن این ‌مورد آن‌ها ‌را آزاد می‌گذارد تا بتوانند شیوه و‌نوع جنسیت و‌ارضای جنسی خود ‌را بشناسند و ‌پس از شناخت آن نیز دیگر در رابطه سردر‌گم نخواهند‌ بود که برای رسیدن به لحظات ارگاسم روحی باید به ‌دنبال چه بگردند.

4-  آن‌ها می‌توانند به ‌راحتی در مورد خودشان قضاوت‌ کنند که‌چه‌چیزی از رابطه می‌خواهند و ازهمه ‌مهمتر این‌که تا چه حد در رابطه جنسی میانه رو یا تندرو و ‌یا کندروهستند. به‌راحتی با شناخت این مساله می‌ توانند درک‌ کنند که آیا شریک جنسی آن‌ها توان پاسخ‌گویی به آن‌ها‌را دارد یا خیر.

5-  به‌راحتی می‌توانند میزان و‌شدت ارگاسم خود ‌را چه از نظر روحی و‌چه از نظر جسمی ‌کنترل کنند. در واقع این چیزیست که یک شریک جنسی ایده‌آل می‌تواند به فرد تقدیم کند. ولی برای افراد بدون همسر خودارضایی امکان می‌دهد که بدون محدودیت به تمامی ‌کارهای اخلاقی و‌حتی غیراخلاقی که فرد از داشتن آن‌ها می‌تواند بدون پاسخگو بودن لذت ‌ببرد، در نهایت آسودگی خاطر نصیب خود کند.

6-  به ‌راحتی می‌تواند شناخت حاصل کند که میزان و ‌برنامه جنسی وی به ‌چه ‌صورت ‌است و ‌در لحظه به چه مقدار فشار و‌تخلیه فیزیک روانی احتیاج دارد. در نتیجه در آینده می‌تواند برنامه‌ریزی‌ کند که از میزان متعادل آیا به شریک خود فشار می‌آورد یا خیر. خود‌را در وضعیت خارج از خط تعادل با شریک قرار می‌دهد یا خیر.

7-  لازم نیست که به‌خاطر آن برای کسی جوابی پس بدهند و اگرتربیت‌های بی‌مورد و‌تحت فشار گذشته آن‌ها‌را بی‌دلیل دچار عذاب‌وجدان نکند، به‌راحتی آن‌ه ‌را آزاد می‌گذارد تا بتوانند از حریم شخصی خود لذت ببرند.

8-  بهترین وسیله برای آموزش و‌در مسیر قراردادن تخیلات جنسی، می‌تواند تلقی گردد تا زمانی‌ که آن‌ها هیچ‌ گونه مزاحمت ویا ممانعتی از سوی همسر وشریک خود حس نمی‌کنند. به ‌راحتی و بدون مرز می‌توانند روی چیزی که خواهان آن هستند وبه ‌شدت تحریک شان می‌کند، خارج از همه مرزهای اخلاقی تمرکز کنند وارتباط برقرارکنند. از طرف دیگر چیزهایی که در طول تخیلات خود ارضایی می‌آموزند ‌را به ‌راحتی می‌توانند به شرایط واقعی منتقل کنند وبه‌ سادگی حرکات و ‌رفتارهای جدیدی بسازند. چرا که همواره خارج کردن رابطه از حالت روزمره به‌ سادگی ممکن نیست.

10- اگر هرگونه فشار و یا مشکل، یا هرگونه مساله غیرارادی ‌را در طول ‌این زمان مشاهده کنند، می‌توانند برای پیشگیری از آن اقدام کنند. اگرچه فضای بسته اخلاقی به آن‌ها اجازه‌ بیان را، فعلاً نخواهد داد امادرهرصورت به ‌راحتی مانند هشداری برای آن‌ها عمل می‌کند. حتی به ‌سادگی اگر درتخیلات وارضای شخصی روحی خود، متوجه حرکات نامربوطی گردند می‌توانند پیشگیرانه اقدام نمایند .با تمرکز و‌حساسیتی که در طول زمان خودارضایی نشان ‌می‌دهند، می‌توانند به‌راحتی مورد زود ارضایی خود ‌را مرتفع نمایند. اگرچه ‌‌به ‌راحتی می‌تواند برعکس این مورد هم صادق گردد که ‌آن ‌را در قسمت معایب توضیح داده‌ام.

11- به راحتی درمی‌یابند که ارگاسم چیست. از بالای ۹۰درصد زنانی که می‌پرسم آیا مشکل عدم ارگاسم دارید درمی‌یابم که درطول زمان مجردی از خودارضایی متنفربوده ویا آن‌را انجام نمی‌دادند. زنانی که این کار ‌را نکرده‌اند اصلاً ارگاسم ‌را نمی‌شناسند وبه ‌راحتی آن‌ را برگردن همسر بی ‌چاره‌ی خود انداخته‌اند. آن‌ها اصلاً فانتزی رابطه ندارند و به ‌راحتی به ‌خاطر این مساله، زیر ۵۰درصد از لذتی ‌را که می‌توانند کسب‌ کنند به ‌دست می‌آورند. میزان ابتلا به مشکلات عصبی و‌یا پوستی و ‌تهاجمی در زنان نسبت مستقیم با خودارضایی آنان دارد. رابطه  در آن‌ها بعد از ازدواج به‌راحتی به امری ساده و ‌بی‌مصرف در‌می‌آید  و‌این به ‌سرعت شروع به خوردن پایه‌های آرامش خانواده آن‌ها می‌کند.

 

http://Www.MansourGhiyamat.BlogSpot.Com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد